Yhteystiedot

Antti Torsti

Kvantti Antti Tmi
Käyntiosoite:
Vilhulantie 206
76850 NAARAJÄRVI

Postiosoite:
Sorvarintie 3
76850 NAARAJÄRVI

p. 0440 968682

Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla: 239223 kpl
Share |

SI-Nivel ja "lantiokori"sinivel.jpg


Jäsenkorjaajalle lantion seudun käsittely on ensiarvoisen tärkeää. Siellä olevat virheasennot vaikuttavat kaikkialla kehossa. 

SI-nivelen  ja "lantiokorin" alueen epätasapainot tuottavat jalkoihin mittaeroa, joka puolestaan aiheuttaa virheasentoja kaikkialla kehossa.

Kun jollakin kehon alueella on virheasento, sen alueen lihakset joutuvat alttiiksi normaalista poikkeavalle rasitukselle.

Edelleen kivulle altistuvat niska- ja hartia-alueen lihakset, sillä nekään eivät ole luonnollisilla paikoillaan. Seuraksena voi olla myös jännityspäänsärkyä ja purentahäiriöitä.

Kineettisen ketjun kautta tämä tila rasittaa si-virheasento.jpgkoko kehoa. Lähes poikkeuksetta vastaaotollani käynneillä ihmisillä on "pidemmän" jalan puoleinen polvi poissa luonnollisesta asennostaan.

Si-nivel ei ole samalla tavalla nivel kuin kehon muut nivelet. Se on ristiluun ja suoliluun välinen liitos. Tämän jänteisen punoksen vapaa liikkuvuus voi vähentyä tai lukkiutua. Tämän seuraksena ristiluukaan ei löydä luonnollista paikkaansa.

Tälläinen tila voidaan yleensä vapauttaa jäsenkorjauksella. Lantion seudun lihasten yhtäaikainen käsittely on tarpeen, jotta saadaan kestävä tulos. Jäsenkorjaaja käsittelee myös kehon hoitavia pisteitä (vyöhyketerapia - reflexologia), etsii mahdolliset hermopinteet ja pyrkii vapauttamaan kudosnesteiden virtaamisen, parhaan mahdollisen tuloksen varmistamiseksi. Usein hoidon yhteydessä asiakas muistaa vanhan trauman, joka on saattanut olla tämän tilanteen aiheuttaja. Uskon, että tuon trauman muistaminen ja siitä irtipäästäminen on tärkeä osa tasapainon löytymisessä.

Vastaava liitos on myös suoliluiden etupuolella; häpyliitos. Suurissa traumoissa, esimerkiksi auto-onnettomuudessa, voi sekin jäädä liikkumattomaksi.

Ristiluu on selkärangan perusta. Sen kallistuma aiheuttaa kuvassa näkyvän, usein monia vuosia kivuttomanakin pysyvän kehon virheasennon.

Vuosien mittaan tästä kuitenkin seuraa ylimääräistä rasitusta, joka jossain vaiheessa alkaa oireilla kipuna kehon herkimmillä alueilla. Uskon, että tämä tila on myös osatekijä kehon nivelten kulumisessa.

 

Mitä voin tehdä itse?

Seuraavalla yksinkertaisella harjoituksella voit saada ylläolevan kuvan tilanteeseen helpotusta - toista tätä tarpeen mukaan. Jos näyttää siltä, että virheasento palaa uudestaan ja uudestaan, ota yhteyttä niin voidaan tutkia mistä on kyse ja tehdä kokonaisvaltainen jäsenkorjaushoito.

  1. älä tee tätä harjoitusta, jos sinulla on akuutti trauma, lääkärin määräämä liikunta kielto / rajoitus tai sen tekeminen aiheuttaa kovaa kipu.
  2. istu pallilla, jossa ei ole selkänojaa.
  3. tunnustele istumistasi - tunnet kaksi luista kosketusta kovaa alustaa vasten - tuntuuko vasen tai oikea "istuinkyhmy" voimakkaammin.
  4. laita noin sentin paksuinen kirja sen pakaran alle, joka tuntui voimakkaammin.
  5. vie sisään hengittäessä päätä kohti polvia - siis etunojaan ja ulos hengittäessä nuose hitaasti istumaan ja jatka vielä lievään takanojaan.
  6. Toista tätä liikesarjaa kolme kertaa.
  7. tunnustele uudestaan ilman kirjaa istumistasi ja tarvittaessa toista kodasta 2 alkaen kunnes istuminen on tasaista molemmin puolin.

 

 

Antti Torsti -  Auttaa kivuissa ja kolotuksissa!

- yleensä jopa yksi hoitokerta riittää - Tervetuloa!

Soita ja varaa aika 0440 968682

tai lähetä viesti